2008. október 5., vasárnap

Vásárlási láz

Az utóbbi időben elkapott bennünket a vásárlási láz, de nem áruházakban, hanem a virtuális térben tört ránk az ellenállhatatlan vágy, hogy pénzt költsünk.

Kiderült, hogy Indiában nagyon jól működik a netről való vásárlás, így viszonylag gyorsan, jó minőségben és korrekt áron juthatunk hozzá a kiválasztott termékhez.
Legutóbb egy számvitellel kapcsolatos könyvet néztem ki magamnak, léteznek különböző online könyváruházak, de épp egyiknél sem volt raktáron ez a könyv. Gondoltam megkeresem a kiadót és utána járok, hogy tudok-e tőlük rendelni. Nekik nincs netes könyvesboltjuk, de nagyon készségesen visszaírtak, hogy küldjek egy "demand draft"-ot és már küldik is a könyvet postaköltség mentesen.
Ki kellett nyomoznom mi az a demand draft. Irány a bank, megkérdezzük az ügyintézőnket, hogy mit is kell csinálni. Kiderült, hogy igazából ez egy csekk, ellenben nem én, hanem a bank állítja ki, így azonnali a garancia, igazolja a bank, hogy van rá fedezet. Ki is töltötte az ügyintéző, néhány aláírás és már a kezemben is volt az igazolás, amit el kellett küldenem a kiadónak. Egy kísérő levél társaságában fel is adtam még aznap (vagyis megkértünk egy céges embert, hogy postázza). Mindez pénteken történt, hétfőn akartam küldeni egy emailt az illetőnek, hogy tudjon róla, küldöm a pénzt. Elment az email, de nem volt rá szükség, mivel pár óra múlva ott volt a könyv, még szombaton feladhatták és hétfőn már a kezemben tarthattam. Le voltam nyűgözve, ez Magyarországon biztosan nem ment volna ilyen gyorsan, igaz itt a szombat is munkanap, de akkor is nagyon gyorsak voltak. Az sem utolsó szempont, hogy nem számoltak fel a postaköltséget!

Ezen felbuzdulva az indiai eBay-re is sikeresen beregisztráltam, konkréten videókamera vásárlás céljából. Kinéztem egy jó kis Sony márkájú kamerát, de nem vettem meg egyből, meg akartam nézni élőben mielőtt megrendelem. Szerencsére Surat-ban volt alkalmam a kezembe venni és megtanulmányozni. A neten kedvezőbb áron kínálták, természetesen garanciával, ezért nem gondolkodtam tovább, megrendeltem.
Netbankos utalással fizettem ki az árut, az a jó az egész rendszerben, hogy csak akkor kapja meg az eladó a pénzét, ha én visszaigazolom, hogy megkaptam a terméket és minden rendben van vele. Pár napon belül meg is érkezett a gép, nagyon biztonságosan becsomagolva, "bevarrva" és kifogástalan állapotban.
Kipróbáltam, minden rendben volt, ezek után örömmel jeleztem vissza az eladónak.
Rendeltem hozzá még egy memóriakártyát is, ami még nem érkezett meg, de tájékoztattak róla, hogy szombaton elindították. Peti is rendelt magának egy fényképezőgépet és még egy-két kiegészítőt hozzá, ezek persze már rég fent voltak a beszerzésre váró cikkek listáján, nem hirtelen felindulásból történt vásárlások voltak, csak épp most jött el az idejük.

Mindenesetre veszélyes a dolog, ezzel határtalan lehetőségek tárháza nyílt meg előttünk, aminek csak a pénztárcánk és az akaraterőnk szab határt.